Thursday, May 27, 2010

i-City, Shah Alam - A must go place

Pernah dengar nama tempat ni? Saya rasa ada yang tahu dan ada juga yang tak tahu, betul tak? Saya sendiri pun baru tahu daripada adik saya, actually. Daripada sumber2 yang saya perolehi, i-City ni merupakan the latest MSC Malaysia Cybercentre Zone yang bertempat di Seksyen 7, Shah Alam. Adik saya kata dekat gak ngan Pintu 2 UiTM induk, Shah Alam tu. Since adik saya dah tamat pengajiannya di UiTM Shah Alam, dah lama tak pergi area sana sebab dah takde kepentingan.

Dari Kuala Lumpur untuk nak ke i-City ni boleh ikut 3 laluan lebuhraya iaitu:
1. Federal Highway  (+- 25.7km), lebih kurang dalam 31 minit
2. Lebuhraya Sprint & Lebuhraya Baru Lembah Klang  (+- 31.1km), lebih kurang dalam 36 minit
3. Lebuhraya Baru Lembah Klang (+- 36.5km), lebih kurang 39 minit

Hari malam Ahad lepas (23/05/2010), adik saya telah membawa Athif berjalan ke i-City ni. Bila tengok gambar2 yang di ambil, waaa...... memang cantik pemandangan kat sana yang dipenuhi lampu2 LED yang berwarna-warni. Macam2 bentuk ada, rupa binatang/ haiwan dan pokok2 bunga. Masuk adalah percuma cuma kena datang awal la utk cari parking. Saya pun teruja bila tengok gambar2 tu dan teringin nak gi sana hanya masa jer yang tak mengizinkan. Kat sana lagi ada gerai makan dan kedai2 jual mcm2 barang macam kat Up-town, Danau Kota. Adik saya yang sorang lagi plak kata mcm pasar malam. Ntah... selagi tak tengok dan lihat dengan mata kepala sendiri tak tau, betul tak. 

Okey kawan2. Sila la cuci mata tengok gambar2 yang telah adik saya snap ni. Cantik kan??




1 comment:

shakroz said...

x pernah plak komen org nyer entry..tpi dsbabkan rase terpanggil..so..taip jerlah..

so far..tmpat tu mmg best..best sesangat...tpi..tang komen tu...ok jer..ok jer kut....

tetiba plak luper aper benda yg nak ditaip..x perla pai..ok la tu... keep on posting... chow sin...