Thursday, February 25, 2010

Moving Out. Huh!


Salam semua.

Minggu ni adalah minggu yang amat memenatkan. Kami akan dok di kuaters dan rumah kami di Mentari Court, PJ akan disewakan. Kami diberitahu by 25th nih tenant tu nak masuk so, apa lagi... kelam kabut dibuatnya. Kami mula mengangkut brg2 pada 23hb tu pun tak sempat habis angkut, sambung 24hb plak. Kesian kami ni, dihalau dari rumah sendiri. huhu... :(

Okay, dipendekkan cerita. Kali ni saya bukan nak cerita pasal kisah pemindahan kami yang amat sadis (pasal pindah nanti saya akan update len kali yek), tetapi mengenai saya nak let go my preloved item iaitu katil (w/o matress). :( (lagi sekali sedih).

Ni sedikit sebyk sejarah pasal katil nih. Saya memang idamkan katil bertiang sejak sebelum kawen lagi. Siap berangan nak pasang tirai la.. mcm2 la lagi. Bila dah kawen, saya pun ajak la hubby gi kedai perabot untuk cari katil bertiang yang diidam2kan tuh. Akhirnya jumpa la. Saya beli katil ni pada bulan September 2005 dengan harga RM350 + tilam RM450. Mula2 dok ber2 okay la... skang dah ada anak rasa cam menyemak jer katil tu. Kitorg bukannya tido atas katil pun (takut anak jatuh). Yang paling paling terasa bila pindah. Ya Allah, byk nya barang yg nak kena packing dan paling seksa nak bwk turun dari tingkat 14 (ni xper lagi, ada lif) and then nak bwk naik ke tingkat 3 (naik tangga)... just imagine. Huh!!!

After discussion ngan hubby, at last dia agree utk saya jual katil ni (lagi skali diingatkan, w/o matress) walaupun sayang. Saya nak let go dgn harga RM175. Sesiapa yg berminat leh la email saya atau call or sms saya.


No comments: