Wednesday, March 3, 2010

Athif Oh! Athif vs Ameer Oh! Ameer

Sekarang ni cuaca panas terik, ptg lak hujan. Memang leh demam dibuatnya. Tak sesuai nak bwk anak2 kuar brjalan2. Dalam tempoh 2 minggu ni merupakan minggu sakit bagi family saya. Saya dh citer pasal si adik, Ameer demam hari tuh kan?!

Hari Sabtu lepas saya tengok mata si abang, Athif dh lain mcm jer. Memang sah dia dh berjangkit sakit mata drpd Paksu dia. Adik saya memang tgh bercuti sakit sbb sakit mata. Athif ni dah la susah nk mkn ubat. Si ibu ni puas terjerit2 memanggil si abg soh mkn ubat. Mlm tadi sempat la saya abadikan gambar mata Athif yg sakit tuh tapi ni pun dah kurang bengkak dan merahnya.



Haaa..... ni citer pasal adik plak, Ameer. Kali ni bukan pasal demam lagi tp dia kena campak. Tengahari hari Selasa aritu saya dh perasan dahi dia penuh dgn bintik2 merah masa kat taska. Ingat gatal2 biasa... maklumla dia skang tengah lasak baru belajar nak merangkak (disondol2 nya lantai, kan berabuk dan kotor). Petang bila amik dia dr school, tengok satu muka dia dah penug dgn bintik2 merah. Sekali selak baju dia... haa.... tu dia, satu badan dah merebak. Cian dia, mesti gatalkan. Patut la tgk dia dh pandai pegang kepala dan dahi dia mcm nk garu.



Mlm tuh juga saya bwk kedua2 anak saya ke Pusrawi Jln Tun Razak utk mendptkan rawatan dan ingin memastikan yg Ameer betul ke kena campak. Memang sah la Ameer kena campak tapi nasib baik x demam. Mak kata hari yg dia demam tuh agaknya nk kuarkan campak. So, bermakna ibu kena la amik cuti nak jaga dua2 anak ibu nih sebab dua2 penyakit yang anak ibu kena ni berjangkit. Jangan lepas ni ibu plak yg sakit mata dan kena campak sudah. Siapa yg nak jaga ibu nanti yek??? ;)

No comments: